مجری یاب

ثبت نام در سامانه سپامک

فرم مهندسی

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 346 بازدید
مجری یاب
آموزش کار با سامانه سپامک - وزارت راه و شهرسازی

ثبت نام در سامانه سپامک

تمدید، تجدید، ارتقاء و درج صلاحیت جدید فقط از طریق سامانه سپامک

متقاضیانی که قصد اشتغال به کار در زمینه مهندسی را دارند، باید نسبت به دریافت مجوز یا پروانه اشتغال به کار مهندسی اقدام نمایند. مهندسان پس از اتمام دوره تحصیل خود و عضویت در نظام مهندسی باید به دریافت مجوز اشتغال به کار بپردازند. درخواست صدور این مجوز در سامانه سپامک به نشانی spamak.mrud.ir انجام می شود. از این رو متقاضیان اخذ پروانه اشتغال ابتدا می بایست در این سامانه ثبت نام نمایند.

به طور کلی نحوه ثبت نام در سامانه سپامک و ثبت درخواست صدور مجوز اشتغال به کار به این صورت است که متقاضی ابتدا باید در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت نام نماید. سپس با ورود به سایت سپامک درخواست صدور پروانه اشتغال خود را تکمیل کند. جهت شناخت بیشتر این سامانه، در این مقاله به معرفی سامانه سپامک و راهنمای ورود به آن پرداخته شده است. در ادامه، نحوه ثبت نام در این سامانه، درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و درخواست صدور پروانه معماران تجربی مورد بررسی قرار گرفته است.

معرفی سامانه سپامک spamak.mrud.ir

مهندسان، معماران تجربی و افراد کاردان جهت اشتغال به کار در زمینه مهندسی می بایست به دریافت مجوز اشتغال به کار بپردازند. متقاضیان جهت دریافت این مجوز باید به سامانه وزارت راه و شهرسازی یا سپامک مراجعه کرده و درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت نمایند. در واقع، دولت در راستای تسهیل فرآیند ثبت درخواست مجوز مهندسی به معرفی سامانه سپامک spamak.mrud.ir اقدام نموده است.

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت، بسیاری از خدمات به صورت غیر حضوری و اینترنتی به متقاضیان ارائه می شوند. ارائه مجوز اشتغال به کار مهندسی نیز یکی از این خدمات است که سامانه سپامک یا سامانه پروانه اشتغال به متقاضیان ارائه می شود. در واقع کلیه افرادی که قصد اشتغال در زمینه شغلی مهندسی را دارند می بایست به دریافت مجوز یا پروانه اشتغال به کار مهندسی بپردازند.

برای ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال به کار برای مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی ساختمان ابتدا باید در سامانه سپامک ثبت نام نمود. ورود به این سامانه برای افراد حقیقی و حقوقی به صورت مجزا فراهم شده است. لازم به ذکر است که کلیه متقاضیان ابتدا باید در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت نام نموده و پس از پرداخت وجه صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی از طریق سامانه پاتمک یا سایت پرداخته الکترونیکی تعرفه های مهندسان در سامانه سپامک درخواست خود ثبت نمایند.

راهنمای ورود به سامانه سپامک spamak.mrud.ir

ثبت درخواست صدور مجوز اشتغال به کار از طریق سامانه سپامک به نشانی spamak.mrud.ir صورت می گیرد. برای استفاده از خدمات سامانه سپامک باید وارد این وب سایت شد. متقاضیان برای ورود به این سامانه ابتدا باید نشانی اینترنتی آن را در مرورگر خود وارد نمایند و سپس با انتخاب یکی از گزینه های ورود اشخاص حقیقی یا ورود اشخاص حقوقی نسبت به ورود اقدام نمایند. در ادامه با وارد کردن شماره تماس سازگار با کد ملی خود و دریافت کد تایید، می توانند وارد سامانه سپامک شوند.

راهنمای ورود به سامانه سپامک

مرحله اول: متقاضیان برای ورود به سامانه سپامک ابتدا باید در مرورگر خود نشانی اینترنتی spamak.mrud.ir را وارد نمایند. سپس با انتخاب یکی از گزینه های “ورود اشخاص حقیقی” یا “ورود اشخاص حقوقی” نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در این مقاله، گزینه ورود اشخاص حقیقی انتخاب شده است.

مرحله دوم: در ادامه با وارد کردن شماره تماس هماهنگ با کد ملی متقاضی، یک کد تایید دریافت خواهند کرد که این کد باید در باکس زیر وارد شود.

همان طور که اشاره شد، برای ثبت درخواست صدور مجوز اشتغال به کار مهندسی باید وارد سامانه سپامک شد. لازم به ذکر است که ورود به سامانه وزارت راه و شهرسازی یا سپامک مستلزم ثبت نام در این سامانه است که توضیحات آن در بندهای بعد به طور کامل ارائه شده است.

نحوه ثبت نام در سامانه سپامک

علاقه مندان جهت ثبت درخواست صدور مجوز اشتغال به کار مهندسی می بایست در سامانه سپامک ثبت نام نمایند. از این رو ابتدا باید وارد نشانی اینترنتی mojavez.ir که آدرس درگاه ملی مجوزهای کشور است، شوند. سپس با انتخاب جستجوی پیشرفته، انتخاب وزارت راه و شهرسازی در دستگاه اصلی و انتخاب اداره کل راه و شهرسازی در دستگاه تابعه بر روی کلید جستجو کلیک نمایند.

از میان نتایج ارائه شده از جستجو، باید باکس مربوط به پروانه اشتغال به کار مهندسی برای اشخاص حقیقی را انتخاب نمایند. در ادامه با مطالعه شرایط و مدارک مورد نیاز و تایید آن می توان بر روی درخواست صدور مجوز کلیک کرد. در نهایت با وارد شدن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و وارد کردن شماره تماس، یک کد تایید برای متقاضی ارسال خواهد شد. با وارد کردن این کد در باکس مربوطه و کلیک بر روی کلید فعال سازی، ثبت درخواست صدور مجوز اشتغال متقاضی نهایی خواهد شد.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در سامانه سپامک

مرحله اول: متقاضیان جهت ثبت نام در سامانه سپامک ابتدا باید در درگاه ملی مجوزهای کشور اقدام به ثبت نام نمایند. از این رو می بایست آدرس اینترنتی این سامانه به نشانی mojavez.ir را در مرورگر خود وارد نمایند. در ادامه با وارد کردن عبارت “مهندسی” در باکس مربوط به جستجو، باید بر روی گزینه “جستجو پیشرفته” کلیک کنند.

درگاه ملی مجوزهای کشور

مرحله دوم: در ادامه باید در باکس مربوط به دستگاه اصلی، عبارت “وزارت راه و شهرسازی” و در باکس مربوط به دستگاه تابعه عبارت “اداره کل راه و شهرسازی” را وارد نموده و بر روی کلید “جستجو” کلیک نمایند.

spamak.mrud.ir

مرحله سوم: در ادامه از صفحه جدیدی که برای متقاضی باز شده است باید گزینه مربوط به “پروانه اشتغال به کار مهندسی شخص حقیقی” انتخاب شود.

سامانه سپامک

مرحله چهارم: سپس شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست صدور اشتغال به کار برای متقاضی به نمایش در خواهد آمد. با کشیدن صفحه به سمت پایین و کلیک بر روی کلید “درخواست مجوز”، متقاضی وارد مرحله بعد خواهد شد.

مرحله پنجم: در این مرحله متقاضی باید بر روی عبارت اشخاص “حقیقی ایرانی” کلیک نماید.

ورود به سایت سپامک نظام مهندسی spamak.mrud.ir

مرحله ششم: در نهایت متقاضی وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خواهد شد. در این باکس باید به وارد کردن تلفن همراه و کد امنیتی بپردازد. با کلیک بر روی ارسال کد فعال سازی، یک کد ورود دریافت خواهد کرد.

در نهایت با دریافت کد فعال سازی ارسال شده به شماره همراه متقاضی، این کد باید در باکس مربوط به کد تایید وارد شده و کلید فعال سازی نیز انتخاب شود. پس از انجام مراحل فوق، متقاضی می تواند نسبت به ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال به کار اقدام نماید.

راهنمای صدور پروانه مهندسی در سامانه سپامک

متقاضیان برای تکمیل درخواست صدور پروانه مهندسی باید به سامانه سپامک مراجعه کنند. پس از ورود به سامانه spamak.mrud.ir، می بایست از بخش مربوط به تکمیل درخواست به تکمیل 7 بخش شامل محل فعالیت و اطلاعات پستی، تعهدنامه ها، اطلاعات تحصیلی، صلاحیت های درخواستی، دوره ها، مدارک مورد نیاز و ثبت درخواست بپردازند. لازم به ذکر است که امکان انصراف از خواست و یا تمدید آن نیز از طریق این سامانه فراهم شده است.

راهنمای تصویری صدور پروانه مهندسی در سامانه سپامک

مرحله اول: متقاضیان دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی ابتدا باید وارد سامانه سپامک به نشانی spamak.mrud.ir شوند. سپس با وارد کردن شماره تماس خود یک کد فعال سازی دریافت خواهند کرد. کد دریافت شده را باید در باکس مشخص شده زیر وارد کرده و بر روی کلید “تایید کد” کلیک نمایند.

سامانه سپامک - وزارت راه و شهرسازی

مرحله دوم: در ادامه متقاضی وارد صفحه شخصی خود در سامانه سپامک خواهد شد. درخواست ثبت شده در درگاه ملی مجوزها در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد. متقاضی باید بر روی کلید “تکمیل درخواست” کلیک نماید.

سامانه سپامک spamak.mrud.ir - ورود به سایت سپامک نظام مهندسی

مرحله سوم: تکمیل درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی در سامانه سپامک از 7 بخش تشکیل می شود. این بخش ها شامل محل فعالیت و اطلاعات پستی، تعهدنامه ها، اطلاعات تحصیلی، صلاحیت های درخواستی، دوره ها، مدارک مورد نیاز و ثبت درخواست می باشد. در بخش اول، متقاضی باید به تکمیل باکس های مربوط به استان و شهر محل فعالیت، شماره و تاریخ عضویت نظام مهندسی و آدرس و کد پستی محل فعالیت بپردازد.

آموزش مهندس مجری جهت کار با سامانه سپامک

مرحله چهارم: در بخش مربوط به تعهدنامه ها، متقاضی باید به مطالعه تعهدنامه نوشته شده در این صفحه بپردازد و در صورت موافقت با آن باید تیک “اینجانب موارد فوق را با دقت مطالعه کرده و تایید می نمایم” را فعال نماید.

مرحله پنجم: در بخش بعد باید اطلاعات تحصیلی و مدارک تحصیلی متقاضی بارگذاری شده و سپس وارد مرحله بعد شود.

مرحله ششم: در بخش مربوط به صلاحیت های درخواستی، متقاضی باید بر روی کلید تعیین رشته پروانه اصلی کلیک نماید و به انتخاب صلاحیت مورد نظر خود بپردازد.

صلاحیت های درخواستی، متقاضی در سامانه مجوزها سپامک

مرحله هفتم: در بخش مربوط به دوره ها، متقاضی باید تمام دوره هایی که در آن شرکت کرده را به همراه کد دوره، تاریخ ثبت و تصویر دوره وارد کرده و بر روی کلید “مرحله بعد” کلیک نماید.

مرحله هشتم: در ادامه، متقاضی می بایست نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام نماید. لیست این مدارک در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد. برای بارگذاری هر یک از مدارک باید بر روی کلید آبی رنگ مقابل آن که با عبارت “آپلود تصویر” مشخص شده است، کلیک شود.

مرحله نهم: مرحله آخر از تکمیل اطلاعات، ثبت درخواست می باشد که با کلیک بر روی “ثبت نهایی و ارسال درخواست به کارشناسان جهت تکمیل درخواست”، نهایی خواهد شد.

آموزش کامل سامانه سپامک در مجری یاب

لازم به ذکر است که تمدید و ویرایش مربوط به اطلاعات درخواست صدور مجوز اشتغال نیز از طریق سامانه سپامک قابل انجام می شود. متقاضی جهت تمدید پروانه اشتغال به کار خود باید در بازه زمانی تعیین شده به سامانه سپامک مراجعه کند و کلید “تمدید و تغییرات پروانه اشتغال به کار مهندسی شخص حقیقی” را انتخاب نماید.

سپس باید به انتخاب یکی از موارد موجود در تصویر زیر بپردازد. در صورتی که قصد تمدید درخواست خود را دارد باید تیک گزینه تمدید را فعال نموده و بر روی “بلی درخواست را ثبت کن” کلیک نماید.

لازم به ذکر است که در سامانه سپامک، امکان لغو درخواست صدور مجوز اشتغال به کار نیز فراهم شده است. به همین منظور، متقاضیان می توانند به انتخاب گزینه “انصراف از درخواست” بپردازند. همان طور که در تصویر مرحله دوم از این تیتر مشخص شده است، این گزینه در کنار “تکمیل درخواست” قرار دارد.

نحوه ثبت درخواست پروانه معماران تجربی در سامانه سپامک

متقاضیان برای ثبت درخواست صدور پروانه معماران تجربی باید به سامانه سپامک به نشانی spamak.mrud.ir مراجعه نمایند، سپس با وارد کردن شماره تماس و کد تایید ارسال شده، وارد حساب کاربری خود شوند. در نهایت نیز نسبت به تکمیل مراحل محل اقامت و اطلاعات پستی، اطلاعات تحصیلی، ارتقا پایه، دوره ها، مدارک مورد نیاز و ثبت درخواست اقدام نمایند.

 نحوه ثبت درخواست پروانه معماران تجربی در سامانه سپامک

مرحله اول: متقاضی باید مرورگر خود نشانی spamak.mrud.ir را وارد کند. سپس با وارد کردن شماره تماس به دریافت کد تایید بپردازد. کد تایید ارسال شده نیز در باکس زیر وارد شده و کلید “تایید کد” انتخاب خواهد شد.

مرحله دوم: در ادامه، متقاضی پس از ورود به حساب کاربری خود باید کلیک “ثبت یا تمدید درخواست پروانه اشتغال به کار معمار تجربی” را انتخاب نماید.

مرحله سوم: این فرآیند نیز از 6 بخش مجزا شامل محل اقامت و اطلاعات پستی، اطلاعات تحصیلی، ارتقا پایه، دوره ها، مدارک مورد نیاز و ثبت درخواست تشکیل شده است. این مراحل نیز باید مشابه مراحل ثبت درخواست پروانه اشتغال به کار مهندسی تکمیل شود.

نکته حائز اهمیت این است که عدم تکمیل این مراحل به منزله عدم ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال به کار می باشد. از این رو متقاضیان و علاقه مندان باید با تکمیل مرحله به مرحله این بخش ها به نهایی کردن درخواست خود بپردازند.

مدارک: پروانه اشتغال به کار شرکت خدمات آزمایشگاهی

متن درخواست ضبط اصل پروانه اشتغال بکار حقیقی

جدول امتیاز بندی آزمایشگاه

تعهد مدیرعامل در خصوص پرداخت حق بیمه شاغلین تمام وقت شرکت حقوقی

تعهد محضری مدیرعامل و اعضا هیات مدیره

فرم بازدید

تکمیل مراحل در سامانه سپامک جهت دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی

 تحویل کپی پروانه صادر شده در سامانه سپامک و فیش حق عضویت به واحد صدور پروانه

تصویر-تعهد-اعلام-آخرین-آگهی-روزنامه-رسمی-و-تعهد-محل-شرکت-موسسه-در-سربرگ-شرکت-موسسه

نامه معرفی اعضا

گردش کار: پروانه اشتغال به کار شرکت خدمات آزمایشگاهی

پروانه اشتغال به کار شرکت مجری حقوقی

مدارک:

متن درخواست ضبط اصل پروانه اشتغال بکار حقیقی

فرم بازدید دفتر

تعهد مدیرعامل در خصوص پرداخت حق بیمه شاغلین تمام وقت شرکت حقوقی

تعهد-محضری-مدیر-عامل-و-اعضا-هیات-مدیره-و-شاغالن-تمام-وقت-شرکت-های-حقوقی

فرم اعلام سوابق حرفه ای

جداول صلاحیت مضاعف

فرم عدم کارکرد

تکمیل مراحل در سامانه سپامک جهت دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی

 تحویل کپی پروانه صادر شده در سامانه سپامک و فیش حق عضویت به واحد صدور پروانه

چک لیست مدارک حقوقی

نامه معرفی اعضا

تصویر-تعهد-اعلام-آخرین-آگهی-روزنامه-رسمی-و-تعهد-محل-شرکت-موسسه-در-سربرگ-شرکت-موسسه(۱)

گردش کار: 

پروانه اشتغال به کار شرکت ناظر و طراح حقوقی

تعهد محضری مدیرعامل ، اعضای هییت مدیره و شاغلین تمام وقت

مشارکت نامه آوران امتیاز آوران شرکت های حقوقی با مدیرعامل

فرم درخواست صدور ، تمدید و اعمال تغییرات پروانه  شرکت های طراح و ناظر حقوقی

چک لیست طراح -ناظر حقوقی

متن درخواست ضبط اصل پروانه اشتغال بکار حقیقی

فرم بازدید دفتر

تعهد مدیرعامل در خصوص پرداخت حق بیمه شاغلین تمام وقت شرکت حقوقی

نامه درخواست و معرفی اعضای طراح ناظر حقوقی

تصویر تعهد اعلام آخرین آگهی روزنامه رسمی و تعهد محل شرکت موسسه در سربرگ شرکت موسسه

 

تصویر فرم گواهی اشتغال به کار و تجربه عملی و سابقه کار

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید